Agong,Permaisuri sanjung tinggi pengorbanan ATM, PDRM

32

31 JULAI: Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong dan Raja Permaisuri Agong menzahirkan ucapan selamat Hari Pahlawan kepada seluruh warga Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Baginda berdua juga menzahirkan setinggi penghargaan kepada para perwira ATM dan PDRM khususnya yang bertugas di barisan hadapan di atas pengorbanan yang dicurahkan tanpa mengira masa dan penat lelah dalam membantu memerangi penularan wabak COVID-19.

Selaku Ketua Utama Negara dan pemerintah tertinggi Angkatan Tentera Malaysia, Seri Paduka Baginda amat menyanjung tinggi dan merakamkan setinggi penghargaan atas jasa, khidmat bakti dan pergorbanan yang dicurahkan oleh pahlawan dalam melindungi kedaulatan dan keselamatan tanah air tercinta.

“Seri Paduka Baginda berdua turut menzahirkan setinggi penghargaan kepada seluruh keluarga para pahlawan dan perwira yang telah terkorban semasa bertugas dan dalam melindungi kedaulatan dan keselamatan negara.

“Sesungguhnya jerit perih mereka, para pejuang tanah air seketika dahulu dan masa kini adalah demi negara kita yang berdaulat.

“Seri Paduka Baginda berdua mendoakan semoga roh mereka yang terkorban dicucuri rahmat oleh Allah SWT dan ditempatkan bersama para solihin,” kata baginda berdua dalam satu hantaran di laman Facebook Istana Negara hari ini.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.