Polis siasat akuan berkanun tular kes liwat

673

17 OGOS: Polis sedang menyiasat dakwaan kes liwat membabitkan pemimpin sebuah parti politik susulan tular akuan bersumpah dibuat seorang lelaki mendakwa menerima bayaran RM300 untuk melakukan perbuatan itu.

Timbalan Pengarah (Siasatan dan Perundangan) Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Deputi Komisioner Mior Faridalathrash Wahid yang dihubungi Harian Metro berkata, pihaknya sudah menerima laporan polis berhubung isu itu semalam.

“Kita sudah menerima laporan itu semalam dan kini siasatan lanjut sedang dijalankan,” katanya ringkas seperti dilapor Harian Metro.

Sejak beberapa hari lalu, tular di media sosial satu akuan bersumpah bertarikh 29 Jun lalu dibuat seorang lelaki mendakwa kejadian itu berlaku pada 2013 di sebuah hotel di Subang.

Dalam akuan bersumpah itu, dia mendakwa dihubungi pemimpin politik itu untuk bertemu di hotel terbabit sebelum melakukan perbuatan terbabit dan sebaik selesai dia dibayar RM300.

Malah individu terbabit mendakwa melakukan perbuatan itu bersama pemimpin politik terbabit sebanyak empat kali di beberapa hotel dengan bayaran RM300 setiap kali melakukannya.

Selain itu, pemimpin politik terbabit turut dikaitkan dengan seorang lagi kenalan individu yang membuat akuan bersumpah apabila mendakwa turut melakukan perbuatan itu.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.