Aksi cemas kejar mengejar antara suspek dadah dan polis

39

20 MEI: Cemas dan mendebarkan. Mungkin itulah ungkapan yang sesuai selepas menonton aksi kejar mengejar antara seorang anggota polis trafik dengan suspek yang disyaki membawa dadah di Jalan Genting Klang, Setapak, Kuala Lumpur.

Dalam perkongsian yang tersebar di media sosial pada pagi ini, anggota polis yang menaiki motosikal itu difahamkan mengejar kenderaan model Nissan tersebut selepas suspek gagal untuk memberhentikan kenderaan walaupun diarah berbuat demikian.

Suspek yang cuba melarikan diri itu juga cuba untuk melanggar anggota polis tersebut dan membahayakan pengguna jalan raya yang lain dengan keadaan jalan ketika itu yang dilihat sedikit sibuk.

Walaupun berjaya menghampiri kereta suspek dan melepaskan tembakan ke arah tayar kereta, namun suspek dilaporkan berjaya meloloskan diri.

Suspek yang berjaya meloloskan diri itu kemudiannya dilaporkan meninggalkan kenderaan di Lebuhraya Duke di mana pihak polis turut menemui dadah jenis syabu dalam kenderaan tersebut.

Polis juga masih menyiasat sama ada nombor pendaftaran kereta tersebut sama ada palsu atau tidak kerana semakan awal mendapati ia didaftarkan atas nama seorang wanita berusia 62 tahun di Johor.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.